BLIK

linia

BLIK płacisz i wypłacasz smartfonem
Usługa BLIK jest dostępna w naszej aplikacji mobilnej BSGo!

Logo BLIK

Z BLIKIEM możesz:
płacić telefonem, robić bezpieczne zakupy w Internecie czy wypłacać gotówkę z bankomatu.

  1. Posiadasz aplikację mobilną BSGo.
  2. Aktywuj BLIK’a w aplikacji mobilnej BSGo akceptując Regulamin korzystania z usługi BLIK.
  3. Zacznij korzystać z BLIK,a już dziś!

 Regulamin korzystania z usługi BLIK dostępnej w Aplikacji Mobilnej Banku Spółdzielczego w Szczucinie BSGo - kliknij

 

BLIK - zobacz jakie to wygodne – płacisz i wypłacasz smartfonem

 

W Aplikacji mobilnej BSGo dostępne są usługi BLIK. Dzięki nim możliwe jest przeprowadzanie transakcji (wypłaty i płatności za zakupy) z wykorzystaniem sześciocyfrowego kodu wyświetlanego w aplikacji mobilnej, który służy do akceptowania operacji na telefonie. Transakcje BLIK są bezpieczne, wygodne, realizowane szybko bez zwłoki i pozbawione ryzyka przechwycenia przez niepowołane osoby danych klienta. W trakcie akceptacji transakcji klient ma ponowną możliwość weryfikacji jej na ekranie telefonu. Usługi BLIK dają możliwość przeprowadzania transakcji przy użyciu smartfona, bez konieczności posiadania przy sobie kart płatniczych.

 

W ramach usług BLIK w Aplikacji mobilnej BSGo Klienci mają możliwość: 

  • płacenia za zakupy w sklepach internetowych i stacjonarnych przy użyciu terminali płatniczych,

  • wypłacania gotówki w bankomatach bez karty

 

 

Kto może korzystać z BLIKA?

 

Z usługi mogą korzystać Klienci którzy:

  • są posiadaczami rachunku oszczędnościowo- rozliczeniowego BS Szczucin.

  • posiadają urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną BSGo.

 

Gdzie i jak korzystać z usług BLIK ? Płać i wypłacaj wygodnie.

 

Płatności w sklepie stacjonarnym lub w internecie:

 

  1. Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKa lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów.

  2. Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BSGo.

  3. Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu).

  4. Zatwierdź operację w aplikacji mobilnej BSGo poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga.

  5. To już wszystko - zakupy opłacone.

 

Wypłaty z bankomatu bez karty *

  1. Wybierz formę wypłaty środków bez karty.

  2. Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK.

  3. Podaj kwotę transakcji.

  4. Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BSGo.

  5. Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie.

  6. Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej BSGo poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga.

  7. Wypłata dokonana.

*Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów.

 

Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?

 

W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych logując się bankowości internetowej.

 

 

W tabeli możesz sprawdzić jakie są limity dzienne transakcji dokonywanych za pośrednictwem usługi BLIK

 

Limity domyślne BLIK:

 

  1. Płatności w sklepie:

  • dzienny limit kwotowy: 500,00 PLN

  • dzienny limit ilościowy: 5

 

  1. Płatności w internecie:

  • dzienny limit kwotowy: 500,00 PLN

  • dzienny limit ilościowy: 5

 

  1. Wypłaty z bankomatu:

  • dzienny limit kwotowy: 500,00 PLN

  • dzienny limit ilościowy: 5

 

 

 

Klient może sam ustawić w aplikacji mobilnej BSGo maksymalne limity BLIK:

 

 

  1. Maksymalny limit kwotowy, który może ustawić użytkownik w aplikacji mobilnej BSGo:10.000,00PLN

  2. Maksymalny limit ilościowy, który może ustawić użytkownik w aplikacji mobilnej BSGo: 25

  3. Maksymalna kwota pojedynczej transakcji, do której użytkownik może zrealizować Szybką Płatność w sklepie bez użycia PIN: 100,00 PLN

  4. Maksymalna liczba Szybkich Płatności w sklepie dla użytkownika na dobę: 3

  5. Maksymalna kwota pojedynczej transakcji, do której użytkownik może zrealizować Zwykłą Płatność bez użycia PIN: 1.000,00 PLN

 

 

Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKiem: 

 

  1. Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku.

  2. Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej BSGo!

  3. Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:

    • aktualizuj system operacyjny oraz aplikację BSGo

    • stosuj oprogramowanie antywirusowe

    • stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe

    • aktualizuj przeglądarki internetowe

  4. Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją mobliną BSGo i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej BSGo.

  5. Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się BSGo! Pamiętaj, że aplikację możesz zablokować samodzielnie za pośrednictwem swojej bankowości internetowej lub dzwoniąc do Banku.

 

BLIK,

 choć jest bezpiecznym środkiem płatności, bardzo często zachęca oszustów do korzystania z niego w celu wyłudzania pieniędzy. Zapoznaj się z metodami oszustwa na BLIK i zasadami jakie stosować, aby nie dać się okraść.

 

Na czym polega oszustwo na BLIK?

 

 

Oszustwo    na BLIK     polega      na wyłudzeniu      kodu      do płatności,      najczęściej z wykorzystaniem    komunikatorów,    bądź    kont     w serwisach    społecznościowych. Z potencjalną ofiarą kontaktuje się cyberprzestępca i podszywając się pod członka rodziny lub znajomego prosi o pilną pożyczkę. Aby zrealizować  swój  cel namawia do wygenerowania kodu płatności telefonem, a następnie przesłania go „znajomemu”.

 

Oto przykładowe scenariusze działania oszustów:

 

·         Pilna pożyczka – przestępca włamuje się na konto w mediach społecznościowych rodziny ofiary. Pisze o potrzebnie pilnej pożyczki na niewielką kwotę i wygenerowanie kodu BLIK. Pożyczkę obiecuje zwrócić za kilka dni. Ponieważ korzysta z tożsamości bliskiej osoby nieświadoma ofiara nie widzi konieczności dodatkowej weryfikacji.

·         Zgubienie lub kradzież portfela – przestępca kontaktuje się z ofiarą i przekonuje, że zgubił portfel lub został mu on skradziony a potrzebuje gotówki. Przekonuje, że sprawa jest pilna, bo musi za coś zapłacić. W takich okolicznościach, gdy w grę wchodzą emocje i trzeba szybko działać, ofiara nie weryfikuje okoliczności ani tożsamości osoby kontaktującej się z nią.

·         Pracownik banku – z ofiarą kontaktuje się rzekomy pracownik banku. W rozmowie telefonicznej oszust informuje, że wykryto próbę zaciągnięcia zobowiązania na rachunek tej osoby. Aby potwierdzić tożsamość klienta, prosi o podanie informacji dotyczących stanu rachunku, wysokości zgromadzonych środków itd. Nieświadoma ofiara udziela wszystkich informacji. Następnie przestępca prosi o wygenerowanie kodu BLIK, który pomoże w zdemaskowaniu oszusta. Kod ten posłuży oczywiście do pobrania pieniędzy z bankomatu.

·         Zakup na OLX – ofiara wystawia na OLX produkt do sprzedaży i dostaje w aplikacji WhatsApp wiadomość od potencjalnego klienta. Pisze on, że jest zainteresowany i chciałby kupić ten produkt przez InPost. Ofiara odpisuje więc, że nie ma problemu i po chwili otrzymuje odpowiedź, że klient zaraz zapłaci. Po kilku minutach przychodzi SMS od InPost z linkiem do potwierdzenia. Ofiara kilka w odnośnik i przechodzi na stronę firmy kurierskiej. Ale aby otrzymać pieniądze, ofiara musi tylko wpisać dane karty bankowej, na którą wpłyną środki. W kolejnym oknie pojawia się już tylko prośba o wpisanie kodu BLIK i potwierdzenie wypłaty.

 

Żeby nie dać się oszukać, stosuj środki bezpieczeństwa:

 

·         Nie podawaj szczegółowych danych przez telefon, nawet kiedy bank rzekomo ich wymaga (pracownicy banku i tak mają je w systemie).

·         Jeśli znajomy znienacka prosi Cię o kod BLIK w rozmowie na komunikatorze, zadzwoń do niego i upewnij się, że to z nim rozmawiasz.

·         Przed potwierdzeniem transakcji BLIK sprawdź dwa razy, ile wynosi kwota i do kogo ona

trafi.


·         Nie klikaj w linki otrzymywane od nieznanych numerów niemal na pewno przeniosą Cię one do stron wyłudzających dane lub pieniądze.

·         Przed zalogowaniem się na konto w banku, dwa razy upewnij się, że adres strony jest właściwy.

·         Nie loguj się wrażliwymi danymi w otwartych sieciach Wi-Fi, m.in. w kawiarniach.

·         Stosuj dwuskładnikowe uwierzytelnienie kont społecznościowych (2FA) – dzięki niemu każda osoba próbująca zalogować się na Twoje konto będzie musiała wprowadzić specjalny kod wysyłany tylko na autoryzowany numer telefonu komórkowego.

 

Pamiętaj! Kiedy ktoś prosi Cię o kod BLIK:

 

·         Nie działaj pochopnie. Najlepiej zadzwoń do tej osoby.

·         Zawsze sprawdzaj, komu wysyłasz kody do płatności mobilnych.

·         Nigdy nie przekazuj pieniędzy obcym osobom.

 

Płatności BLIKIem są bezpieczne

 

Pamiętaj, że zagrożenie nie wynika ze sposobu płatności, ponieważ zarówno BLIK, jak i sama aplikacja bankowa, mają szereg zabezpieczeń gwarantujących bezpieczne transakcje. Źródłem niebezpieczeństwa jest fałszywy znajomy. Pamiętaj, że jeżeli

sam nie podasz nieuprawnionej osobie haseł ani kodów i właściwie zabezpieczasz swoje

konto oraz smartfon, prawdopodobieństwo wyłudzenia jest znikome.